درمان تیرگی زیر چشم

تیرگی زیر چشم به علل مختلف ایجاد و یا تشدید میشود. ارث و ژنتیک نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد. وجود حساسیت هم بسیار مهم و تاثیر گذار است ، نکته مهم اینست که بعضی مواقع حساسیت افراد به صورت پنهان و نامشخص است و به همین دلیل افراد از آن مطلع نیستند و میزان علایم آن خیلی کم است ولی به خاطر طولانی بودن آن اثرات مخربی ایجاد میکند.

 

بی خوابی های شبانه هم بسیار ویرانگر و آسیب زا است که خیلی روی تخریب لایه عروقی مویرگهای اطراف چشم و مخصوصا زیر چشم تاثیر گذار است. بعضی از افراد متناسب با شغل یا عادت زندگی شان شبها بیدار هستند و در طول روز خواب هستند، شاید این افراد متوسط 6 الی 8 ساعت میخوابند  ولی کیفیت خوبی ندارد و مثل اینست که نوعی خستگی مزمن دارند.

 

کم خونی هم در مورد ایجاد تیرگی زیر چشم نقش آفرینی زیادی دارد . در مواجهه با تیرگی زیر چشم حتما باید به علل ایجاد کننده آن دقت کرده و آنها را بررسی نمود و سپس شروع به درمان کرد.

مهمترین اصل درمان تیرگی زیر چشم کمک به بهبود گردش خون این نواحی با استفاده از دستگاهها و مواد موثر طبیعی است . کرم های حاوی ویتامین k و ویتامین c و مواد موثر آبرسان بسیار می توانند تاثیر گذار باشند.

 

دستگاههای لیزر مخصوص هم موجود هستند که میتوانند با افزایش جریان خون و ترمیم عروق ریز پوستی بسیار عالی تاثیر گذار باشند.که در این مورد لیزر فوتونا قوی ترین و موثر ترین دستگاه است.