کوچک کردن سینه ها

فرم و شکل و اندازه سینه ها یکی از مهم ترین پارامترهای زیبایی اندام بانوان محسوب می شود و نقش بسیار مهمی در اعتماد به نفس و روحیه دادن به خانمها محسوب می شود. چه بسا بانوانی که به خاطر بزرگی بیش از حد سینه ها از حضور در اماکن ورزشی مثل استخر چشم پوشی کرده و تمایل به حضور در این مکانها را ندارند.

عمل کوچک کردن سینه های بانوان ، ماموپلاستی کاهشی نامیده میشود.که شامل حذف بافتهای اضافی سینه است و اگر همزمان دچار شلی و افتادگی سینه هم باشد عمل لیفت و بالا کشیدن سینه ها هم انجام می شود.

عمل کوچک کردن سینه ها معمولا اختلال در شیر دهی ایجاد می کند که پیشنهاد می شود اگر تمایل به بارداری و شیر دهی دارید این عمل را بعد از بارداری و شیر دهی انجام بدهید. جهت بررسی بیشتر برای انتخاب بهترین روش جراحی برای کوچک کردن سینه ها بهتر است ابتدا توسط پزشک جراح فوق تخصص تحت بررسی و معاینه کامل قرار گرفته و میزان حجم و بزرگی سینه و شلی بافت و پوست سینه کاملا ارزیابی شود. همچنین بهتر است قبل از هر گونه عمل جراحی بافت سینه جهت بررسی کیست یا توده های احتمالی سونوگرافی یا ماموگرافی شود.

معمولا عمل جراحی حدود ۳ الی ۴ ساعت زیربیهوشی عمومی انجام می شود و محل عمل بصورت برش خط L  یا T معکوس زیر نوک سینه انجام می شود . در بعضی مواقع وضعیت سینه های افراد غیر قرینه است و یکی از سینه ها بزرگتر و افتاده تر است که حتما باید در حالت ایستاده و نشسته از وضعیت روبرو و کنار، سینه ها رویت شود تا هنگام عمل جراحی بتوانیم بهترین حالت قرینه را برای هر دو سینه ایجاد کنیم.

در هنگام عمل جراحی مقداری از بافت چربی تخلیه میشود که هم حجم سینه کمتر شود و هم سبکتر شود و پوست اضافه بریده شده و از لایه های بیرونی تر بهم دوخته میشود. موقعیت نوک سینه هم معمولا تغییر میکند . پس از اتمام عمل ،  خطوط برش جراحی روی پستان میماند که معمولا با روشهای مختلف از جمله کرمهای کلاژن ساز قوی و استفاده از لیزرهای پیشرفته می توانیم در صد زیادی از بافت محل بخیه روی پوست سینه را ترمیم و اصلاح کنیم.

پس از اتمام عمل جراحی تا چند روز باید از نظر عفونت و فشار به بافت سینه ها ، مراقبتهای لازم انجام شود و در صورت نیاز ویزیت دوره ای صورت گیرد.

قیمت و هزینه جراحی کوچک کردن سینه ها :

هزینه کوچک کردن سینه ها متناسب با میزان شهرت جراح و هزینه های بیمارستان محل عمل جراحی متفاوت است . همچنین میزان حجم بزرگی سینه ها و نوع عمل جراحی و سایر هزینه های مربوط به آزمایشهای اولیه هم در تعیین قیمت نهایی موثر است.

معمولا بهبودی بعد از ۱۴ الی ۲۱ روز حاصل میشود و در اکثر موارد عوارض خاصی ندارد . بعد از ۱۴ روز بخیه ها کشیده میشود و حدود دو ماه پوشیدن سوتین های مخصوص به بیمار توصیه میشود. به مدت دو روز پماد آنتی بیوتیک و ۵ الی ۷ روز آنتی بیوتیک خوراکی تجویز میگردد.  شکل گیری نهایی پستان معمولا پس از ۴ الی ۶ ماه کامل میشود و گاهی تا یکماه بعد از عمل کوچک کردن پستان ، دردهای مقطعی و مبهم ،  تورم و گاهی کبودی زیرپوستی هم مشاهده میشود.